poniedziałek, 10 grudnia 2018

Dzień 6 - Cała wiedza przekazana - czas na samodzielność

Ten dzień jest szczególny - wg mojego planu przekazałem całą wiedzę jaką planowałem dzieciom. Dziś i na następnych zajęciach będą tworzyć samodzielnie z wykorzystaniem tego co udało się nauczyć i ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć.
A jak upłynął dzień?

Pierwsza godzina - wykład

Ponieważ dziś w planie jest już praca samodzielna postanowiłem zrobić najpierw powtórzenie ważnych operacji w Sketchup, tak aby uporządkować trochę w głowach. Przypomnieliśmy sobie o przyciąganiu, obracaniu trzymając za krzyżyki, o miarce i prowadnicach i trochę o kolorowaniu.

W drugiej części pierwszej godziny znowu trochę namieszałem, czyli pokazałem kilka nowości bardzo ułatwiających i przyspieszających pracę w sketchup. Np. jak szybko wykonywać kopię komponentu przy użyciu narzędzia Move i klawisza Ctrl. Poznaliśmy także bogate źródło gotowych modeli czyli magazyn Warehouse. Dzieci poznały różnicę między grupą i komponentem oraz parę innych ciekawych funkcji.

Druga godzina - praca, praca, praca samodzielna.


Zaczęła się pełna samodzielność. Wszyscy uczestnicy otrzymali na poprzednich zajęciach swoje role. Ja już nie ingerowałem w ich pracę. Przydzieliłem zadania murarzom i projektantom różnych pomieszczeń. Wyznaczyłem cele i puściłem ich wolno. Murarze pracowali nad ścianami a projektanci otrzymali gotowe ściany i ich zadaniem było wypełnić pomieszczenia.



W razie potrzeby pomagałem w poszczególnych drobnych pytaniach ale dzieciaki miały pole do popisu. Pracy było tyle, że .... nie zdążyłem pstryknąć żadnych zdjęć :)

Zadanie domowe

Na koniec wszyscy dostali zadanie domowe - w miarę możliwości każdy kończy w domu to co zaczął na lekcji i na następnych zajęciach należy pochwalić się tym co się ma.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz